Universitetet i avisene 1925-1985

Les artikler, reportasjer, kunngjøringer, notiser og annet stoff om Universitetet i Oslo - hentet fra norske aviser i tidsrommet 1925-1985. Ta del i tidens aktuelle spørsmål, les om studentaktiviteter, forskning, operasjoner i fluehjerner og amerikanere i kongelig selskap.

Studier og studentliv

Studentene er en grunnleggende del av UiO. Les om studiekvalitet, eksamensforberedelser, boligforhold, kulturaktiviteter eller idrett.

Forskning

Les gamle avisoppslag om nye oppdagelser, teknologi, dagligliv på Blindern og andre tema fra forskningens verden.

Formidling

Les gamle avisoppslag om utstillinger, foredrag, skolebesøk, fjernsynsprogram og andre former for formidling ved Universitetet i Oslo.

Universitetet og byen

Les gamle avisoppslag om hvordan universitetet har satt sitt preg på hovedstaden. Og om prosjektene som det aldri ble noe av...

Universitetspolitikk

Les gamle avisoppslag om faglige prioriteringer, økonomi, likestilling, samfunnsdebatt og andre sider ved den overordnede universitetspolitikken.

Likt og ulikt

Interessert i stillingsannonser, notiser, kommentarer og artikler med varierte tema fra en mangfoldig universitetshistorie? Les klipp fra gamle aviser!

Publisert 25. okt. 2012 18:58 - Sist endret 26. sep. 2019 14:51