Presseklipp 1961: Universitetets 150 års jubileum

Stor doktorpromosjon – Anders Jahre og Thor Heyerdahl æresdoktorer.

Universitetet i Oslo vil feire sitt 150-års jubileum med en rekke arrangementer de seks første dagene av september i år. Både Kongen og Kronprinsen vil være tilstede ved flere av arrangementene.

Et høydepunkt i feiringen blir jubileumsmøtet i aulaen om ettermiddagen, mandag 4. september, da 25 personer blir kreert til æresdoktorer. For første gang i sin historie vil Oslo Universitet da også kreere to nordmenn til æresdoktorer: Skipsreder Anders Jahre og Thor Heyerdahl.

Avisoverskrift Norges Handels og Sjøfarts Tidende 9. Juni 1961

Programmet for jubileumsfeiringen ble lagt frem for pressen i går av hovedkomiteen for jubileet som består av professor Carl Jacob Arnholm, formann, rektor Johan T. Ruud, prorektor Johs. Andenæs og universitetssekretær Olav M. Trovik. I alt vil det komme ca. 300 utenlandske og norske gjester til jubileet.

Norges Handels og Sjøfarts Tidende 9. juni 1961

Emneord: [] Av Norges Handels og Sjøfarts Tidende 9. juni 1961